tisdag 28 januari 2014

Fel - fast rätt ändå

I höstas blev jag så inspirerad av tv-programmet Trädgårdsonsdag att jag beslutade mig för att sätta lökar i krukor för att ha en tidig vårblomning på trappen. Lökkrukorna fick stå ute till den riktiga kylan kom, sedan satte jag dem i garaget. Döm om min förvåning då jag nu i januari tittade till krukorna och såg att det kommit upp både knoppar och blad.
Krukorna åkte fram i ljuset under ett lysrör i tvättstugan och där har det slagit ut narcisser av olika slag. Förra veckan grävde jag upp dessa och satte i en kruka i vardagsrummet med lökar och allt. En tidig vårglimt som jag här vill dela med mig av.
Lägg särskilt märke till mittbilden där narcissen liksom tittar på tomten i julgranen. Som för övrigt kastades ut i söndags.

4 kommentarer:

  1. Åhh så underbart med vårfägring att glädjas åt redan nu - dessutom sådana du dragit upp själv, måste känna extra roligt !
    Ha det så gott !
    Kram/isa

    SvaraRadera
  2. Julen ska ju vara ända fram till påska, så ett möte mellan gran och påskliljor är väl helt rätt!? Nja, lite lustigt är det kanske.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Vad härligt...och en narciss som fick möta tomten..hihi...ser man inte varje dag =)

    Kram / Therése

    SvaraRadera