lördag 1 februari 2014

Nu stupar de en efter en

Snowbright heter eventuellt den stora vita till höger, Gloria den djupröda, Pebbles den rosa med vit mitt, Nevesta ligger överst i vänstra hörnet och till höger om den Radula Rosea. Längst ner till vänster har vi Ålsta Frida. Med reservation för felstavningar och missuppfattningar.
Det är hårda tider för pelargonerna. De som klarat den torra varma inomhusluften och bristen på ljus är att beundra. Själv har jag pelargoner i alla fönster sedan jag förra sommaren fick över 20 sticklingar av min FB-vän, pelargonexperten Gunnel i Hova. Många av dem hann blomma innan hösten med underbara blommor och jag har hållit tummarna för att de skulle överleva sin första vinter. Men alla har tyvärr inte gjort det. Dock har jag nog 13 kvar i alla fall och några har jag tagit sticklingar av nyligen och satt i bricketter.
Det går inte att säga vilket väderstreck som varit bäst för pelargonerna. Några har till och med klarat sig i norrfönstret. Och någon har stått i källaren under lysrör och blivit riktigt fin.



1 kommentar:

  1. Lika illa här...sämst går det för våra doftisar :( Kanske de skulle fått stå i orangeriet hela gänget men vi var oroliga att plus fem grader var för svalt. Jag hakar på i tumhållningen, blommorna du fotat är ju så söta!

    SvaraRadera