måndag 5 augusti 2013

Fuchsia för närsynta

En av mina favoritfuchsior ser jag bäst om jag tar av mig glasögonen. Det är så med oss starkt närsynta att vi ser saker på nära håll väldigt bra. Och Fuchsia procumbens gör sig allra bäst på nära håll. De förtjusande och vackra små blommorna måste man gå mycket nära för att uppskatta.
Därför har jag satt just denna fuchsia allra närmast källardörren på sommarens nya fuchsiaspaljé. Jag hade en fuchsiasvägg tidigare också, men jag var tvungen att flytta bort fuchsiorna från den därför att clematisen George totalt tog över.
Ja, George är en mycket tacksam clematis att odla, så jag klagar inte. Men det gjorde fuchsiorna som till sist varken fick sol eller fukt på grund av George och höll på att tyna bort. Hur som helst hade jag ett armeringsrutnät kvar i garaget som jag hängde upp på den andra tomma norrväggen. Tyvärr hade en av fuchsiorna lagt av, så jag fick köpa en ny. Men de övriga är sticklingar jag köpte på trädgårdsmässan i Älvsjö i våras. Alla är krukor är placerade i loppisfyndade blomhållare som jag målat i samma färg som rutnätet.
Fuchsia procumbens


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar