söndag 25 augusti 2013

Bäst just nu

Jag har skrivit om dem förut, de vinröda salviorna som jag frösådde i våras av frön jag fått från Catharina i Pålsboda.
De såg inte mycket ut för världen länge, länge. Men nu - i augusti - så är de fantastiska. Deras färg och höjd har sin peak, eller höjdpunkt, på sensommaren alltså. Det är ju första året jag odlar denna salvia, så jag visste inte det. Nästan alla de vinröda salviorna är planterade i krukor, så jag har haft dem lite bakom andra växter tidigare. Men sedan 14 dagar tillbaka har de intagit frontlinjen på blomsterscenen. Det är en av fördelarna med att plantera i krukor, att man kan flytta om lite hur som helst allt eftersom saker vissnar. Jag odlar till och med sallad i krukor i sommar och inte i landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar