söndag 10 mars 2013

Pröva att så dahlior!

Fjolårets svartröda frösådda dahlia.
Ända jag fick en näve dahliafrön från min trädgårdskompis Izzie så har jag varje år sått dahliafrön. Och det har gått jättebra, inga problem alls. De blommar dessutom alltid samma sommar man sått dem. Ett tag var jag inne på att helt sluta ta in dahliaknölarna över vintern, för det är ju rätt så bökigt att förvara dem inne över vintern när de vuxit sig stora. Jag har tre stora dahlior i  papplådor i källaren just nu. De flesta vita.
Till "karamellrabatten".
Förra veckan föll jag dock för frestelsen att köpa fyra nya dahliaknölar för jag har har en idé om att skapa en "karamellrabatt" i min gulröda rabatt där en japansk vinröd lönn sätter tonen..











2 kommentarer:

  1. Dahlior är vackra och tacksamma blommor både att fröså och att köpa som färdiga lökar.
    Har köpt Träddahlia - Dahlia imperialis från Bulbs.se i år :=) Väntar bara på leverans i mitten av april.


    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh träddahlia, det låter spännande. Får gå in på bulbs.se och kolla.

      Radera