lördag 23 februari 2013

Plötsligt händer det!

Har varit borta från snön ett tag på en låång resa. Bilder kommer så småningom. När vi kom hem låg snön fortfarande meterdjup, men intill husgrunden hade årets första blommor tittat upp - snödropparna. Dessa snödroppar brukar klämma sig upp mellan en markduk med grus ovanpå och väggen. Men jag har inget minne av att de brukar vara så tidiga. Härligt är det dock att se dem, en hälsning från våren.
De gav mig inspiration att gå ut och skära av en knippa körsbärskvistar som nu står på drivning inne på vardagsrumsbordet.  Bilden överst på denna blogg är ju körsbärsblom - en annan favorit.

3 kommentarer:

  1. En underbar hälsning om att våren snart är på väg då Snödropprna kryper upp vid väggen.
    Fast hos mig dröjer det länge än, snödjupet är 80cm.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. I'm envious, I’m still up to my knees in snow, no sign of my snow drops, but I do have one or two auriculas in bud.
    Best wishes
    Ray

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lustiga är att vi också har mycket snö - utom vid denna östvägg (och sydväggen förstås). Så jag blev väldigt glad då jag såg snödropparna. Knoppar på aurikler är inte det sämsta. Mina är ännu djupt begravda i snö.

      Radera