måndag 22 april 2013

Gissa datum och vinn trädgårdspryl!

Just nu går jag, och alla trädgårdsvänner,  i väntans tider. Vad väntar vi på? Jo, att allt som vi stoppat ner i jorden ska börja växa och så småningom blomma. Det brukar gå rätt så fort bara solen och värmen kommer. I min trädgård blommar just nu krokusar och snödroppar. Det är det hela.
Men - magnolian Merril har stora ludna knoppar och inuti dem döljs de underbaraste vita blommor som brukar slå ut... Ja, det var just det.
Var med och gissa på ett datum då min Magnolia stellata 'Merrill' slår ut. Jag bor alltså i zon 3-4 och magnolian står med morgon och kvällssol.
En kommentar ger en lott till en nyttig och rolig trädgårdspryl. Ett tröstpris delas också ut. Länkar du till din blogg blir det två lotter. Välkomna att delta i denna lilla gissningstävling. Så här ser knoppen ut i dag den 22 april.

8 kommentarer:

  1. Jag gissar den kommer att blomma 8 maj :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej L !
    Vilken rolig tävling !!
    Jag gissar den 5:e maj !
    Länkar också , så det blir 2 lotter till mig !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och trevlig blogg du har :)
    Jag har precis blivit med trädgård och fått upp intresset för odling, letade efter några trädgårdsbloggar att följa och fann din.
    Jag gissar på den 10.e maj.

    Vänliga hälsningar /Emilia


    SvaraRadera
  4. http://uggelboda.blogspot.se
    Hej Poppy! Kul att se att Du också går i väntans tider! ( jag väntar på herr L. Messel) Jag gissar på den 7 maj och hoppas på tur.
    Kram från tant Uggla

    SvaraRadera
  5. Tack för gissningarna och kommentarerna. OBS man få gissa på samma datum. Om flera gör det drar jag en vinnare bland dem som har samma datum.

    SvaraRadera
  6. Kul tävling! Får man fortfarande vara med och gissa? I så fall gissar jag på den 8 maj. Det skulle bli varmare nästa vecka. Det kanske hjälper magnolian att slå ut... Jag länkar från min blogg, så det blir 2 lotter.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Man får fortfarande vara med och gissa - fram tills dess knoppen slår ut. För dem som satsat på något datum tidigt i maj ser det dock lite dystert ut. Knoppen har inte spruckit upp det allra minsta lilla än. Men bara värmen kommer så...

    SvaraRadera
  8. Hej, vilken rolig gissningstävling! Om den ännu inte har slagit ut tar jag chansen och gissar på ett datum... 20 maj får det bli, och så hoppas jag att det är en riktigt seg knopp du har! Jag räknar 20 maj som min namnsdag, så det vore kul att fira med en vinst! =) Jag tar en lott.
    Nu ska jag kolla igenom resten av din blogg!
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera