tisdag 9 april 2013

Blommiga kuddar till trädgårdsmässan

Årets mässhändelse för oss trädgårdsentusiaster närmar sig med stormsteg. I slutet av veckan är det trädgårdsmässa i Älvsjö och jag ska förstås åka dit. Det är en enorm inspirationskick att gå på denna mässa. Och i år har jag ett antal goda vänner som står där - bland annat trädgårdsfotografen Annika Christensen (med bloggen Naturliga ting) som jag ska få förmånen att jobba ihop med senare i vår. En av mina äldsta vänner konsthantverkaren Kaipa Gunilla Eriksson ska också stå på trädgårdsmässan för första gången.
Just nu syr hon vackra kuddar och väskor med infällda blomsterbroderier för glatta livet. Kaipa gör också underbara jackor i vadmal med infällda blomsterbroderier och nytt för i år är västar i samma serie. Ni kan titta in på hennes hemsida om ni vill se mer: http://www.kaipa.se/amorosa-broderijackor/
Här kommer i alla fall en bild på några av kuddarna hon sytt och en av de större väskorna. Kunde inte låta bli att köpa en mindre linneväska med infällt rosbroderi då jag var över och kollade får jag väl erkänna.

1 kommentar: