måndag 15 februari 2016

Uppiggande vivor



Jag funderar starkt på att sluta abbonnera på odla.nu:s nyhetsbrev, för varje gång det kommer skickar jag efter något.
Senaste var det ett gäng bedårande vivor som lockade mig. Särskilt den blå med vita strimmor. Häromdagen kom vivorna - och lite annat smått och gott. Och ja, de var verkligen så söta som på bilderna. Helt enkelt bedårande. Och uppiggande. Det kan vi behöva i detta nyhetsregn av dåliga nyheter - mord, krig och elände.
 Vissa dagar tänker jag att världen håller på att bli helt galen. Och att ondskan regerar. Men så träffar jag människor som är alltigenom goda och får återigen fotfästet. Världen består trots allt av en otrolig mängd goda människor som bara vill vårda sin trädgård - och sina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar