tisdag 15 juli 2014

Jag har gjort en blomsterstege!

Efter att ha funderat i över ett år har jag äntligen fått till en blomsterstege. Jag har ärvt en gammal trappstege som min far använde i jobbet som elektriker på 1950-talet. Den är mycket sliten och har även färgfläckar. Varje gång någon klättrat upp på den har jag hållit andan och oroat mig att de gamla trappstegen ska gå sönder.
När jag i samband med en flytt tidigare i år hittade ett antal spiklådor och några margarinlådor som legat i källarförrådet i 20 år så kom jag på att de kunde kombineras med stegen. Många av de så kallade blomstertrappor som säljs tar nämligen inte hänsyn till de kraftiga vindpustar som då och då kan komma in i en trädgård. Jag har fått mina pelargoner nerblåsta från diverse olika ställningar många gånger under årens lopp. Men i spiklådorna (som klätts med plast) och korgarna står de säkert.
Så nu står de där alla pelargonskotten och växer till sig på den gamla trappstegen. Numera upphöjd till blomsterstege.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar