lördag 28 december 2013

Jag har beställt en ny Poppy

Under helgerna har jag fått tid att titta igenom Thompson & Morgans härliga frökatalog. Och fast jag tänkt hålla nere på fröbeställningar i år så blev det ändå ett antal fröer beställda. Det gick bara inte att motstå deras nya Poppy 'Plum Pudding'. En ceriserosa vallmo som kommer att göra sig utmärkt i en grupp vid en av mina större stenar, den rosa.
Kolla in länken här så får du se denna ljuvliga nykomling!!
Nu återstår att titta igenom Impectas katalog också och försöka hålla sig på mattan :) Jag har ju ett rätt stort antal egna fröer i melittapåsar i källaren nämligen.
Och så har ju frölistan från STA kommit. Men den är så jobbig eftersom alla namn på blommorna enbart är på latin. Detta måste man göra något åt i framtiden om man vill ha även andra än trädgårdsnördar som medlemmar i Sällskapet trädgårdsamatörerna. Får väl lämna in en motion om detta.

3 kommentarer:

  1. God fortsättning! Ser att fröfingrarna redan har vaknat ;-)
    Här har jag ju mina egna fasta regler (för mig själv) vilket innebär att frökataloger och trädgårdstidningar ligger oöppnade tills nyårshelgen har gått. Låter underbart med fröfunderingar och det börjar kittla i fingrarna. Gott Nytt År!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu laddar vi för nästa frösäsong Therése!

      Radera
  2. Hej. Kollade precis på repriser av Trädgårdstoppen. Underbart =) Såg en mörklila vallmo och då började huvudet botanisera inför nästa års frö inköp. Jag vill ha en ceriserosa vallmo till min vilda rabatt. Då hamnade jag på din sida och därmed Thompsons sida.
    Min fråga till dig är: Hur har det gått att så Plum Pudding och få den till att blomma? //Sandra

    SvaraRadera