fredag 17 oktober 2014

Trädgårdsföredrag med bildvisning på söndag

För ett år sedan tackade jag ja till att hålla ett föredrag på Adolfsbergs trädgårdsförenings oktobermöte den 19 oktober. Nu har jag ägnat typ två hela arbetsdagar att leta fram och lägga de cirka 80 bilder som ska ingå i  bildvisningen i rätt ordning. Jaja. Så är det. En del beslut får följder man inte tänkt sig.
Det blir mycket före-efter-prat. Och så en hel del favoriter. Och saker jag ångrar. Och några tips. Jag avslutar det hela med att visa min trädgårds primadonnor. Och vilka de är vet ju mina trogna bloggläsare.
Här två av bilderna som kommer att ingå i föredraget. Trädgården runt huset var lika tom som en stor fotbollsplan då vi kom för nio år sedan. Det är den inte längre.
FÖRE - södersidan. Lägg märke till flaggstångens fundament som riktmärke.


EFTER- bilden är tagen ungefär från samma ställe. Lägg märke till flaggstången.

5 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk förvandling - ser fram mot morgondagens föreläsning - cykelavstånd från mig !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Isa. Fast lite nervöst blir det när folk jag träffat sitter i publiken...

      Radera
    2. Attans - jag förlorade mig helt i trädgården den dagen och kom på det för sent !
      Du vet hur det kan vara när man börjar med något och sedan försvinner tiden totalt.
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Your garden is beautiful ! Great photos !

    SvaraRadera
  3. Det ser helr underbart ut. Mycket snygg design!

    SvaraRadera