lördag 9 augusti 2014

Sensommarens godaste doft

Made with #Pixlr# - http://pixlr.com/mobile
Sensommarens godaste doft har utan tvekan luktärtorna. Ingen sommar är komplett utan deras underbara doft.
 I år har jag dam på en spaljé vid trappräcket så att doften känns direkt man stiger ut på trappen. Ännu har bara några få slagit ut, men ändå så många att jag kan plocka små buketter och få in doften i huset.
Sommaren är ännu inte över men mycket har vissnat på grund av tropikvärmen. Dock inte luktärtorna som jag passat med vatten varje dag.
Det som blommar som bäst just nu är annars floxen. Jag har blå, vita och rosa flox och som tur är doftar de inte lika illa som min barndoms flox. Det var en doft som jag inte stod ut med.
Här kommer en lista över de tio blommor som jag tycker doftar underbarast (utan inbördes rangordning):

1. Linnea
2. Liljekonvalj
3. Luktärt
4. Rosor
5. Syren
6. Heliotrop
7. Gulmåra
8. Kantnepeta
9. Schersmin
10. Doftviol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar